شرکت دانش‌بنیان صدور احرار شرق (صاشکو)

شاصکو

به گزارش دیده‌بان صنعت زنبورداری ایران، “فناوری کلات‌های پیشرفته” تکنولوژی نوینی است که در آمریکا، اروپا و ایران به نام مدیرعامل، رئیس هیئت‌مدیره و مالک شرکت دانش‌بنیان صدور احرار شرق (صاشکو)، مهندس محمدحسن نظران (عضو انجمن شیمی آمریکا و مخترع این فناوری) با عنوان”Chelate Compounds” ثبت شده است.

فناوری کلات‌های پیشرفته، یک فناوری مادر است که کارآمدی و برتری ساختارهای تولید شده بر اساس آن در طول 20 سال اخیر در دانشگاه و صنعت به اثبات رسیده و در حوزه های مختلف علوم از قبیل کشاورزی، پزشکی، دام، طیور،  آبزیان و زنبور عسل کاربرد دارد.

تاریخچه شرکت صاشکو

به گزارش بینا نیوز، شرکت صاشکو در سال 1382 به همت مهندس محمدحسن نظران در تهران باهدف دستیابی به فناوری‌های پیشرفته تأسیس شد. در سال 2012، ایشان فناوری منحصربه‌فرد خود را با عنوان “Chelate Compounds” در اداره ثبت اختراعات آمریکا ثبت کرد. فناوری کلات‌های پیشرفته، یک فناوری مادر است که کارآمدی و برتری ساختارهای تولید شده بر اساس آن در طول 20 سال اخیر در دانشگاه و صنعت به اثبات رسیده و در حوزه‌های مختلف علوم از قبیل کشاورزی، پزشکی، دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل کاربرد دارند.

مصرف محصولات تولید شده بر اساس این فناوری به استناد صدها نمونه مقاله، گزارش طرح تحقیقاتی، طرح ترویجی، فیلم مستند و نیز تجربه دو دهه مصرف در اراضی زراعی، باغی و گلخانه‌ای نیز مزارع پرورشی حیوانات در ایران، عراق، ونزوئلا، کلمبیا، استرالیا و… موجب افزایش چشمگیر کیفیت و نیز عملکرد تولیدات صنایع کشاورزی، دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل شده است.

در سال 2016، مهندس نظران پیرو دعوت رسمی انجمن شیمی آمریکا به عضویت این انجمن درآمد. ایشان در سال 1395، در رشته شیمی به عنوان برگزیده نخستین فستیوال بین‌المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران معرفی شدند.

 

لینک خرید محصول متابولیسم اُپتیمایزر «بُن‌زا بی»

فعالیت‌های فعلی و تولیدات شرکت صدور احرار شرق

شرکت صدور احرار شرق بر اساس فناوری کلات‌های پیشرفته در حال حاضر دو رده محصول با برندهای تجاری بن زا و خضرا را به تولید انبوه رسانده است:

1. مکمل‌های کلاته معدنی بن زا:

مکمل‌های کلاته معدنی بن زا، نسل جدید مکمل‌های خوراک دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل هستند که بر اساس فناوری کلات‌های پیشرفته (متعلق به شرکت دانش‌بنیان صدور احرار شرق) تولید می‌شوند. مصرف این مکمل‌ها، موجب افزایش هم‌زمان عملکرد، کیفیت و سلامت تولیدات مزارع پرورش دام، طیور و آبزیان شده و مقاومت گله‌ها را در مقابل انواع تنش‌های محیطی و بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

فواید مصرف مکمل‌هایی کلاته معدنی بن زا

  • جذب بیشتر و مؤثرتر نسبت به مکمل‌های موجود
  • افزایش عملکرد گله‌های دام، طیور و آبزیان (افزایش تولید شیر، گوشت، تخم، شاخصه‌های تولیدمثلی و…)
  • افزایش مقاومت در برابر تنش‌های دمایی، محیطی و روانی
  • افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها و کاهش تلفات (کاهش نیاز به داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها، تولید گوشت، شیر و تخم سالم)
  • کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان تولید
  • بهبود کیفیت تولیدات (غنی‌سازی، افزایش درصد چربی شیر، بهبود کیفیت گوشت و…

2. کودهای کلاته پیشرفته خضراء:

کودهای کلاته پیشرفته خضراء، نسل جدید کودها هستند که بر اساس فناوری کلات‌های پیشرفته (متعلق به شرکت دانش‌بنیان صدور احرار شرق) تولید می‌شوند. مصرف این کودها در مزارع، باغات و گلخانه‌ها، موجب افزایش هم‌زمان عملکرد، کیفیت و سلامت تولیدات کشاورزی شده و مقاومت گیاهان را در مقابل انواع تنش‌های محیطی و آفات و بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

فواید مصرف کودهای کلاته پیشرفته خضراء:

  • عدم ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی (نیترات‌ها، فلزات سنگین)
  • افزایش عملکرد از 20 تا 200 درصد
  • افزایش مقاومت در برابر تنش‌های محیطی
  • افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات (کاهش نیاز به مصرف سموم، تولید محصولات سالم)
  • افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی
  • غنی‌سازی محصولات در مزرعه (افزایش پروتئین محصول، افزایش متابولیت‌های ثانویه، غنی‌شدن محصول با عناصر میکرو و ماکرو)
  • بهبود کیفیت محصولات (بهبود شکل، سایز، درجه، عطروطعم)

بُن‌زا بی: محصول تخصصی زنبورعسل

به گزارش بینا نیوز، بُن‌زا بی یک افزودنی خوراکی تخصصی برای زنبور عسل است که بر اساس فناوری کلات‌های پیشرفته، توسط شرکت دانش‌بنیان صدور احرار شرق تولید می‌شود. این محصول دارای ویژگی منحصربه‌فرد متابولیسم اُپتیمایزری (متعادل‌کننده سوخت‌وساز) است که منجر به بهبود عملکرد و بهره‌وری زنبورعسل و ارتقای عملکرد تولیدی زنبورستان می‌شود.

اثر متابولیسم اپتیمایزری مکمل‌های بن زا

فناوری کلات‌های پیشرفته، یک تکنولوژی منحصربه‌فرد، برای دستیابی به افزایش هم‌زمان” کمیت و کیفیت” بدون دست‌کاری ژنتیکی و صرفاً از طریق تغذیه است. در واقع مکمل‌های کلاته معدنی خوراک دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل بن زا، دارای اثرات “متابولیسم اپتیمایزری” (متعادل‌کننده سوخت‌وساز) هستند. به این معنا که با مصرف آن‌ها، از طریق مدیریت دستورات سلولی، واکنش‌های متابولیکی سلول جانوری به سمت “تعادل” پیش می‌رود. دستاورد استفاده از مکمل‌های بن زا، افزایش چشمگیر عملکرد و سلامت تولیدات، ارتقای بهره وری و افزایش بی‌نظیر نسبت فایده به هزینه است. این اثرگذاری جامع و همه‌جانبه، صرفاً ناشی از ویژگی متابولیسم اُپتیمایزری این محصولات است.

لینک خرید محصول متابولیسم اُپتیمایزر «بُن‌زا بی»

مزایای استفاده از بُن‌زا بی:

به گزارش دیده‌بان صنعت زنبورداری ایران، نتایج حاصل از بررسی‌ها و آزمایش‌ها، بهبود هم‌زمان چندین مورد از فواید زیر، مشاهده شده اما در شرایط مختلف پرورش زنبورعسل، از جمله نیازهای کندو، شرایط زنبورستان، فصل و زمان استفاده، حداقل یکی از اثرات مفید مذکور مشاهده و بهره‌مندی از آن حاصل خواهد شد:

  • افزایش تخم‌گذاری ملکه: استفاده از بُن‌زا بی باعث افزایش تخم‌گذاری ملکه زنبور می‌شود که منجر به افزایش جمعیت زنبورها و افزایش تولید عسل می‌گردد.
  • تحریک رفتار چرا گری: این محصول تحریک رفتار چرا گری زنبورها را افزایش می‌دهد که می‌تواند به افزایش جمع‌آوری شهد و تولید عسل مناسب منجر شود.
  • ارتقای کیفیت و کمیت عسل: استفاده از بُن‌زا بی منجر به ارتقای کیفیت و کمیت عسل تولیدی توسط زنبورها می‌شود.
  • کاهش تلفات و حفظ سلامت زنبورها: این محصول باعث کاهش تلفات زنبورها و حفظ سلامت آن‌ها در برابر تنش‌های محیطی و بیماری‌ها می‌شود.
  • افزایش مقاومت در برابر تنش‌های محیطی: زنبورهای استفاده‌کننده از بُن‌زا بی دارای مقاومت بالاتر در برابر تنش‌های محیطی و آفات می‌شوند.
  • کاهش نیاز به داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها: استفاده از بُن‌زا بی منجر به کاهش نیاز به داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها در زنبورستان می‌شود.
  • تقویت اثرگذاری سایر مکمل و افزودنی‌ها: بُن‌زا بی باعث تقویت اثرگذاری سایر مکمل‌ها و افزودنی‌های استفاده شده در زنبورستان می‌شود.
  • افزایش تولیدات جانبی کندو: استفاده از این محصول به افزایش تولیدات جانبی کندو مانند موم و ژل رویال بره‌موم و… کمک می‌کند.

به گزارش مرجع خبری تحلیلی علمی آموزشی صنعت زنبورداری ایران، «بُن‌زا بی» به‌عنوان یک محصول تخصصی برای زنبور عسل با استفاده از فناوری کلات‌های پیشرفته، بهبود چشمگیری در عملکرد و بهره‌وری زنبورعسل و همچنین کیفیت و کمیت تولیدات عسل داشته و باعث ارتقای سطح تولید و بهبود سلامت و مقاومت زنبورها در برابر شرایط مختلف محیطی می‌شود.