جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شنبه 06 مرداد 1403
شنبه 06 مرداد 1403

-

17

کد خبر : 705

18 اردیبهشت 1402

ظرفیت عسل‌های تک‌گل ایرانی به عنوان پرفروش‌ترین‌های دنیا

رضویان
روح الله رضویان
سید روح‌الله رضویان با اشاره به خواص منحصربه‌فرد و تنوع عسل‌های تک‌گل ایرانی، گفت: عسل گون گز یا عسل کُنار ایرانی ظرفیت تبدیل به پرفروش‌ترین عسل‌های دنیا را دارند.

به گزارش دیده بان صنعت زنبورداری ایران، یک کارشناس زنبورداری با بیان اینکه عسل تغذیه‌ای هم باید به رسمیت و استاندارد برسد، گفت: مشروط به اینکه باید روی عسل‌ها درج شود که این محصول تغذیه‌ای است و در برچسب محصول توضیحات دقیق داده شود که این عسل زنبورساز است ولی صد در صد خواص عسل طبیعی را ندارد.

سید روح‌الله رضویان در گفتگو با بینا نیوز، تصریح کرد: خواهی‌نخواهی بخش بزرگی از بازار را عسل‌های تغذیه‌ای و بخش عمده‌ای را عسل‌های بی‌کیفیت و زنبور ندیده پرکرده است، پس برای مقابله با عسل تقلبی باید بخش عسل‌های تغذیه‌ای جداسازی شود و استاندارد جداگانه داشته باشد تا خارج از دو استاندارد طبیعی و تغذیه‌ای، با بقیه محصولات غیراستاندارد و تقلبی مقابله شود.

وی در خصوص صادرات عسل، بیان کرد: متأسفانه صادرکنندگان ما به دنبال منزلت جهانی و تولید محصولات پاک نرفته‌اند و نخواستند که اعتبار جهانی و دائمی پیدا کنند.

رضویان، ادامه داد: برخی از این صادرکنندگان تنها به دنبال فروش و صادرات هستند و به این نکات ظریف توجه ندارند که آینده‌نگری باید از خصوصیات یک صادرکننده باشد، مثلاً نیوزلند و داستان عسل مانوکا باید برای ما سرمشق باشد.

به گزارش مرجع خبری تحلیلی  علمی آموزشی صنعت زنبورداری ایران، وی اضافه کرد: برخی کشورها تنها با اعتبار خود دارند فعالیت می‌کنند، ولی ما عسل‌ها و محصولاتی داریم که در جهان منحصربه‌فرد هستند ولی هیچ‌گاه فرصت عرضه آن‌ها را پیدا نکردیم.

این مدیر مجتمع زنبورداری و تولید عسل رضویان، عنوان کرد: عسل گون گز ایرانی و عسل کُنار ایرانی، می‌تواند به پرفروش‌ترین عسل‌های دنیا تبدیل شوند و این پتانسیل رادارند که بسیاری از عسل‌های تک‌گل خاص ایرانی به محصولات پرفروش و صادراتی بزرگ تبدیل شوند.

به گزارش بینا نیوز، رضویان خاطرنشان کرد: بر روی ژل رویال ایرانی، بره موم و زهر زنبورعسل، ظرفیت‌های بی‌نظیری وجود دارد که اگر کشف و بازاریابی شوند می‌تواند اقتصاد این صنعت را در کشور دگرگون کند./

 

 

 

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]
انتقال به شبکه‌های اجتماعی
ارسال دیدگاه در رابطه با این خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *